Επιστροφή στην αρχική σελίδα

Οδικές διαδρομές σε ασφάλτινο οδόστρωμα

Το ασφάλτινο οδικό δίκτυο της περιοχής τόσο το καλοκαίρι όσο και τον χειμώνα είναι σε καλή κατάσταση και όποτε υπάρχει χιόνι η πάγος στο κύριο οδικό δίκτυο, τα μηχανήματα αναλαμβάνουν άμεσα την αποκατάσταση του.

1. Κιάτο - Στυμφαλία (35 χλμ.)
Αφήνοντας πίσω μας το παραθαλάσσιο Κιάτο για τη Στυμφαλία, σε περίπου 8 χλμ. ξεκινάει η ανάβαση. Περνάμε το χωριό Σούλι και μετά από 2 περίπου χιλιόμετρα φτάνουμε στον κάμπο που βρίσκεται πριν την Στυμφαλία. Στα δεξιά μας συναντάμε τη διασταύρωση για τη Βελίνα με το όμορφο δάσος και στη συνέχεια τα χωριά Κλημέντι και Καίσαρι και, 5 χλμ μετά, το Κεφαλάρι. Συνεχίζουμε για το χωριό Καλιάνοι που είναι η έδρα του δήμου Στυμφαλίας. Από εδώ ξεκινάει η πεδιάδα της Στυμφαλίας με τη λίμνη και 3 χιλιόμετρα μετά φτάνουμε στο χωριό Στυμφαλία.
Στη Στυμφαλία, τη Βελίνα και τους Καλιάνους θα βρείτε από την περιοχή του χάρτη παραδοσιακές ταβέρνες.

2. Στυμφαλία - Μεσινό (32 χλμ.)
Αμέσως μετά τη Στυμφαλία περνάμε τα Κιόνια και συναντάμε το Καρτέρι ακριβώς πριν το τέλος της πεδιάδας, απ? όπου αρχίζει η ανάβαση προς την Καστανιά και απέχει περίπου 7 χιλιόμετρα. Ο δρόμος περνάει μέσα από δάσος με έλατα και καστανιές, και περίπου 3 χιλιόμετρα αφού περάσουμε την Καστανιά συνεχίζουμε δυτικά διασχίζοντας το φυσικό διάδρομο που σχηματίζουν τα δύο όρη Ζήρεια και Ολίγυρτος μέχρι την πεδιάδα του Φενεού. Από αυτό το σημείο μέχρι το τέλος αυτής της διαδρομής το Μεσινό, αφού προηγουμένως διασχίσουμε τη Μοσιά, μπορούμε να θαυμάσουμε τη καταπληκτική θέα προς την πεδιάδα και τα απέναντι όρη του Χελμού.
Στη Στυμφαλία, το Καρτέρι και τη Καστανιά υπάρχουν ταβέρνες και κοιτώνες όπως παρουσιάζονται στον χάρτη.

3. Μεσινό - Γύρος λίμνης Δόξα (12 χλμ.)
Από το Μεσινό κατευθυνόμαστε δυτικά, διασχίζουμε την πεδιάδα του Φενεού και σε κοντινή απόσταση και λίγο ψηλότερα, ακολουθώντας τη σήμανση, συναντάμε την Αρχαία Φενεό (Καλύβια). Περίπου 1,5 χιλιόμετρο παρακάτω βλέπουμε τη τεχνητή λίμνη Δόξα (Φενεού) με το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Φανουρίου στο μέσο της. Ο γύρος της λίμνης είναι σε ένα μέρος του χωμάτινος, αλλά με πολύ καλή βατότητα και αξίζει να πάτε μέχρι το μοναστήρι του Αγ. Γεωργίου που βρίσκεται 500 μέτρα από τη λίμνη. Στην Αρχαία Φενεό θα βρείτε αρχαιολογικό μουσείο.
Στην Αρχαία Φενεό (Καλύβια) και στο χωριό Πανόραμα υπάρχουν Ταβέρνες.

4. Μεσινό - Φενεός (Σιβίστα) (11 χλμ.)
Πέντε μόλις χιλιόμετρα μετά το Μεσινό είναι η Γκούρα, έδρα του δήμου Φενεού με εμπορικά μαγαζιά και πολύ όμορφη θέα. Στη συνέχεια περνάμε το Στενό και ακολουθούμε τις ταμπέλες για το χωριό Φενεός που απέχει 5 περίπου χιλιόμετρα αφού διασχίσουμε το όριο της πεδιάδας προς το Βορά και τον Όλβιο ποταμό. Στο Φενεό υπάρχει λαογραφικό μουσείο και η πανέμορφη πετρόχτιστη εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα.
Στη Γκούρα και στο Φενεό υπάρχουν ξενώνες, και ταβέρνες. Επίσης στη Γκούρα θα βρείτε εμπορικά μαγαζιά όπου μπορείτε να προμηθευτείτε ντόπια κρέατα και παραδοσιακά προϊόντα.

5. Στενό - Δερβένι (32 χλμ.)
Από το Στενό αφήνουμε πίσω μας την πεδιάδα του Φενεού. Προχωράμε παράλληλα με τον Όλβιο ποταμό και ανηφορίζουμε προς τον Ταρσό με την όμορφη εκκλησία της Παναγίας των βράχων. Αφού περάσουμε τον Ταρσό, περνάμε ανάμεσα από τον Δρυμό του Σαραντάπηχου και το Μαύρο Όρος. Σε απόσταση μικρότερη των 10 χιλιομέτρων συναντάμε την όμορφη Ευροστίνη και σε περίπου 8 χιλιόμετρα βρίσκεται το παραθαλάσσιο Δερβένι.

6. Ταρσός - Καρυά - Μεσαία Τρίκαλα (22 χλμ.)
Από το Ταρσό κατευθυνόμαστε προς Δερβένι και μετά από 10 χιλιόμετρα, στους πρόποδες του Μαύρου όρους κάνουμε δεξιά και ανηφορίζουμε για τη Καρυά. Η Καρυά βρίσκεται σε υψόμετρο 1350 μέτρων με καταπληκτική θέα προς τα γύρω όρη και πλούσιο δάσος. Συνεχίζουμε ανηφορικά και φτάνουμε περίπου στα 1500 μέτρα υψόμετρο όπου ξεκινάει η κατάβαση μέχρι τα Μεσαία Τρίκαλα, κεφαλοχώρι της περιοχής, που απέχει τέσσερα περίπου χιλιόμετρα.
Στα Μεσαία Τρίκαλα υπάρχουν ξενοδοχεία, ξενώνες, ταβέρνες, καφετέριες και εμπορικά καταστήματα επίσης στην Καρυά υπάρχουν ταβέρνες και ξενώνας.

7. Μεσαία Τρίκαλα - Οροπέδιο Ζήρειας (11 χλμ.)
Η διαδρομή από τα Μεσαία Τρίκαλα προς το οροπέδιο είναι σύντομη αλλά και ενδιαφέρουσα. Σε κοντινή απόσταση συναντάμε τα Άνω Τρίκαλα και το γραφικό γυναικείο μοναστήρι του Αγίου Βλασίου που χρονολογείται τον 14ο αιώνα και αξίζει να το επισκεφθείτε. Συνεχίζοντας φτάνουμε στο οροπέδιο της Ζήρειας. Ένα πανέμορφο οροπέδιο με την λίμνη Δασίου και πλούσια χλωρίδα και πανίδα.
Στα Μεσαία και στα Άνω Τρίκαλα θα βρείτε ταβέρνες, ξενώνες και καφετέριες.

8. Κάτω Τρίκαλα, Ξυλόκαστρο (24 χλμ.)
Από τα Κάτω Τρίκαλα μετά από περίπου 2 χλμ. συναντάμε την κεντρική οδό και ξεκινάμε μία κατάβαση για 7 - 8 χιλιόμετρα και λίγο μετά τη διασταύρωση προς το χωριό Ρέθι συναντάμε τον Σύθα ποταμό στην ομόνυμη κοιλάδα (κοιλάδα Σύθα). Προχωράμε παράλληλα διασχίζοντας τα φαράγγια που δημιουργούν τα βουνά για περίπου 15 χιλιόμετρα και φτάνουμε στο όμορφο και τουριστικό Ξυλόκαστρο
Στα Κάτω Τρίκαλα, υπάρχουν ταβέρνες και η πετρόχτιστη εκκλησία του Αγ. Ιωάννη.

9. Άνω Τρίκαλα - Βελίνα (17 χλμ.)
Από τα Άνω Τρίκαλα υπάρχει δρόμος για το χωριό Μάννα όπου περνάμε μέσα από το ξεκίνημα της κοιλάδας της Φλαμπουρίτσας. Μία πολύ ωραία διαδρομή με κατάβαση και αμέσως μετά μία ανάβαση μέχρι το χωριό Μάννα. Συνεχίζουμε τον δρόμο περιμετρικά του βουνού σε υψόμετρο περίπου 900 μέτρων που μας χαρίζει πολύ όμορφα τοπία προς τα απέναντι χωριά. Σε τέσσερα χιλιόμετρα βρίσκεται το Παναρίτι και μετά από πέντε χιλιόμετρα θα βρείτε τον όμορφο παραδοσιακό οικισμό της Βελίνας, δίπλα στο ομόνυμο δάσος.
Στα Άνω Τρίκαλα, στη Βελίνα και στο χωριό Μάννα (Μάρκασι) υπάρχουν υπάρχουν ξενώνες και ταβέρνες.

10. Γκούρα - Καλάβρυτα (60 χλμ.)
Από τη Γκούρα πάμε νοτιότερα στο Μεσινό και περνάμε μέσα από την πεδιάδα του Φενεού με κατεύθυνση τη Λυκουρία. Μόλις διασχίσουμε την πεδιάδα υπάρχει ένα κομμάτι ανάβασης του βουνού Σαϊτάς με πολύ όμορφη θέα προς την πεδιάδα. Στη συνέχεια κατηφορίζουμε για τη Λυκουρία και συνεχίζουμε για την Κλειτορία. Από την Κλειτορία, κεντρικό χωριό της περιοχής, έχουμε περίπου 30 χιλιόμετρα έως τα Καλάβρυτα. Θα πρέπει να κάνουμε μια ανάβαση διασχίζοντας σχεδόν ολόκληρη την δυτική πλευρά του Χελμού (Αροάνια Όρη) και αφού προσπεράσουμε τη διασταύρωση που οδηγεί στο χιονοδρομικό κέντρο Χελμού φτάνουμε στα Καλάβρυτα
Στη Γκούρα θα βρείτε ξενώνες, ταβέρνες, καφετέριες και εμπορικά μαγαζιά όπου μπορείτε να προμηθευτείτε ντόπια κρέατα και παραδοσιακά προϊόντα. Στα Καλάβρυτα θα βρείτε ξενώνες, ταβέρνες, καφετέριες και έντονη εμπορική κίνηση. Επίσης η Κλειτορία είναι κεντρικό χωριό με πολλά καταστήματα και ταβέρνες

Οδικές διαδρομές σε χωμάτινο οδόστρωμα

Για τις εκτός δρόμου διαδρομές την περίοδο του χειμώνα συμβουλευτείτε τους ντόπιους καθώς κάποιοι χωμάτινοι δρόμοι ίσως να είναι δύσβατοι και να δημιουργήσουν προβλήματα.

1. Μεσαία Τρίκαλα - Σπήλαιο Ερμή
Μία από τις ομορφότερες και σύντομες διαδρομές της περιοχής Τρικάλων. Στην πλατεία των Μεσαίων Τρικάλων στρίβουμε στον ανηφορικό δρόμο που οδηγεί στην Καρυά και μετά από λίγα μέτρα στρίβουμε αριστερά. Η ασφάλτινη οδός δεν θα αργήσει να αντικατασταθεί από τον βατό χωματόδρομο που μας οδηγεί στην όμορφη λίμνη Δασίου. Συνεχίζουμε τον δρόμο προς το οροπέδιο και πρωτού συναντήσουμε την άσφαλτο, κάνουμε δεξιά προς τα κονάκια. Ο δρόμος γίνεται πιό δύσβατος και σε περίπου δύο χιλιόμετρα θα συναντήσουμε έναν πίνακα μονοπατιών. Σε αυτό το σημείο ξεκινάει ένα σύντομο μονοπάτι για το σπήλαιο Ερμή με μία σύντομη πορεία 15 περίπου λεπτών που αξίζει να κάνετε.

2. Γύρος Ζήρειας
Ένα σημείο για να ξεκινήσουμε το γύρο του όρους από μεγάλο υψόμετρο και σε χωμάτινο οδόστρωμα είναι το οροπέδιο της Ζήρειας. Από τη βόρεια πλευρά με κατεύθυνση τη Γκούρα φτάνουμε στο οροπέδιο Σκαφιδιά με τα άλογα και προχωράμε ευθεία στην διασταύρωση που θα συναντήσουμε. Στο τέλος της πεδιάδας υπάρχει νέα διασταύρωση όπου κάνουμε αριστερά και ανεβαίνουμε για να περάσουμε ανάμεσα από τις πανύψηλες κορυφές. Ο δρόμος μέχρι το οροπέδιο, που δεν θα αργήσουμε να δούμε, είναι δύσβατος αλλά με πολλές ομορφιές!

3. Μεσινό - Γύρος λίμνης Δόξα (12 χλμ.)
Στην Αρχαία Φενεό (Καλύβια) και στο χωριό Πανόραμα υπάρχουν Ταβέρνες.

4. Κεφαλάρι - Μάννα
Από το χωριό Κεφαλάρι υπάρχει χωματόδρομος που οδηγεί στους πρόποδες της Μικρής Ζήρειας. Αφήνουμε πίσω μας την πεδιάδα της Στυμφαλίας και συναντάμε μία μικρή πεδινή έκταση που καλύπτει τους πρόποδες του βουνού. Στο τέλος της μικρής πεδιάδας αρχίζει η κατάβαση για το χωριό Μάννα με όμορφη θέα προς τα απέναντι χωριά

5. Κυλλήνη (Στυμφαλίας) - Οροπέδιο Ζήρειας
Από την δυτική πλευρά της Κυλλήνης ξεκινάει χωματόδρομος που περνάει ανάμεσα από τις ψηλές κορυφές του ορεινού συμπλέγματος. Λίγο βορειότερα από την κορυφή Παράγκα ο δρόμος διασταυρώνει και πηγαίνουμε δεξιά. Από εδώ ξεκινάει η κοιλάδα της Φλαμπουρίτσας με τη πλούσια βλάστηση και δεν θα αργήσουμε να δούμε το οροπέδιο της Ζήρειας

6. Αρχαία Φενεός - Ζαρούχλα - Λίμνη Τσιβλού
Από τα Καλύβια (Αρχαία Φενεός) φτάνοντας στη λίμνη Φενεού, στην αρχή της, κάνουμε δεξιά στον χωματόδρομο που διασταυρώνει. Περνάμε το φράγμα της λίμνης και πάμε δεξιά για το χωριό Φενεός. Λίγο πριν το Φενεό στρίβουμε αριστερά τον δρόμο που οδηγεί στη Ζαρούχλα ο οποίος στο μεγαλύτερο μέρος του διασχίζει δασική βλάστηση. Μετά τη Ζαρούχλα ο δρόμος γίνεται ασφάλτινος μέχρι την όμορφη λίμνη Τσιβλού

Ποίηση από τον Τρικαλίτη ποιητή Τάκη Μιχόπουλο
Πληροφορίες για την ανατολική Κορινθία (Κόρινθος, Κιάτο, Νεμέα, Λουτράκι, Βραχάτι κ.α.)